• Дорогой гость!

    Мы рады приветствовать вас на форуме Эвендима!

    Эвендим - это один из крупнейших проектов, посвященных миру Толкина, на котором вы можете найти все, что вам интересно! Эвендим ставит перед собой цель - объединить поклонников мира Толкина со всего мира. Вместе с нашими форумчанами, которые стали нашей второй семьей, мы постоянно работаем над тёплой и дружеской атмосферой, благодаря которой, так легко заводить новых друзей, и приятно проводить время!

    Мы приглашаем вас познавать мир Толкина, играть в игры, заводить новых друзей, и строить Эвендим вместе с нами!
Tips

Список Изменений Bt2Dc

Fuda

Принц
Приведены все изменения BT2DC (BTP) патча начиная с версии 2.0.


BT2DC-v2.6
Changes from version 2.5
*-Warchant recharge time now 2min 30s (from 3min)
*-Balrog Ignite recharge now 60s (10s) and duration 40s (30)
*-Corsair firebomb range now 300 (350)
*-Bombadil now has Resilient hero armor (Tough)
*-Summoned dragon health now 28000 (20000)

MotW
*-Theoden build time now 40s (55s). Glorious Charge recharge now 4min 30s (4min)
*-Faramir mount/dismount times now 1s (2s). Mounted speed now 90 (80)
*-Tower Guard speed now 40 (37)
*-Lone tower now provides the same healing/LD as fort Banners/House of Healing if you have purchased them. Purchasing Numenor Stonework for the fortress also upgrades the Lone Towers.
*-Fortress Banners now provides standard +50% damage leadership

Elves
*-LW experience requirements for levels now 1/50/125/200/275 (1/75/150/225/300)
*-Eagle summon duration now 1min 20s (1m 10s). Now deals 20% less damage against forts
*-Legolas build time now 50s (60s)
*-Treebeard siege armor now 33% (from 100%)
*-Mirkwood Archers banners hotkey now C (from N)

Dwarves
*-Battlewagon Men of Dale range now 400 (from 480)
*-Lonetower now provides the same healing/LD as fort Banners/Siege Kegs if you have purchased them. Purchasing Stone Work for the fortress also upgrades the Lone Towers.
*-Dwarven archery range lvl2 upgrade time now 20s (from 30s)
*-Fortress Banners now provides standard +50% damage leadership

Mordor
*-Horde bonus now requires 70 individual units (60)
*-Haradrim archer rate of fire now 1.4s (1.7s)
*-Haradrim archer Black arrows can now be multiselected

Isengard
*-Warg rider poison armor now 110/75% (130/75%), cavalry ranged armor now 135/75% (150/75%)
*-Wormtongue's Venomous Words now obtained at lvl1 (lvl2), base damage now 130 (100)
*-Saruman Fireball recharge time now 66s (60s). Now deals 50% more damage against Drogoth and Eagles
*-Uruk warrior CP cost now 60 (70)

Goblins
*-Spiderling base damage now 42 (50). Bonus against cavalry now +30% (+10%)
*-Summoned spiderlings now collect resources on kills

Bugs
*-Men statue now uses an armorset
*-Hobbit commandpoint not adding up fixed


Battletest2 DC Changelog
Version 2.5 - 27/01/2010

Changes from BT2DC v2.4

Elves:
*-Rivendell Lancers now take 150%/100% from specialist (from 200%/100%) and 32/25% from slash (from 40/25%)

Dwarves:
*-Battlewagon Men of Dale now deal 50% less damage against pikes
*-BattleWagon MoD range now 480 (from 510)

Isengard:
*-Furnace buildtime now 17s (from 15s)
*-Warg rider buildtime now 32s (from 30s)
*-Berzerkers now deal 20% less damage against Guardians
*-Sharku outer radius damage and damage against structures decreased to 170

Goblins:
*-Drogoth buildtime now 100s from 115s
*-Drogoth healing delay now 30s (from 40s)
*-Spider Riders now take 40% from pierce (from 50%)

Misc:
*-Towers removed from Buckland
*-Buckland wights replaced with warg lairs
*-Added Udun widescreen support

Bugs:
*- Mirkwood banner carrier can no longer be trampled
*-Rohirrim and Gimli on slayer mode can now harm the isengard warg sentry structure
*-Drogoth attacking fixed
*-Mounted heroes getting stuck against lvl2 Corsairs fixed

###############################################################

Battletest2 DC Changelog
Version 2.4 - 25/12/08

Changes from previous Version (2.3):

* Black Riders now deal 20% less damage to all structures
* Other mounted heroes now deal 12.5% less damage to all structures except forts
* Sentry warg now takes 300% (was 200%) from specialist; melee damage now 500 (was 250)
* Berzerker CP cost now 30 (was 20)
* Summoned Men of Dale lifetime now 2min 15s (was 2m 30s)
* Summoned spiderlings now come with poison sacks
* Goblin summon spiderlings power now spawns 10 units (was 8)
* Aragorn Elendil recharge now 80s (was 60s)
* Sharku health 2000 (was 2250)
* Dwarven and MotW summoned towers now take less damage from slash (50% from 75%), uruk (35% from 50%), flame 10% from 33%), hero (20% from 50%), cavalry (25% from 45%) and magic (20% from 50%)

Bugfixes:
=========

* Fellbeast claw attack properly fixed against structures
* Fire drake inferno radius properly 110 (was 100)
* Sentry warg charge speed fixed
* Lurtz's carnage exploit properly fixed
* Stubborn pride now properly stacks with Mighty Rage

###############################################################

2.3 Changes (from 2.2) - 12/20/07:

*- Light hero armor now takes 63% from magic (was 70%)
*- Rallying Call Reload now 2m30s (was 2m)
*- Industry radius reduced to 100 (was 200)
*- All Fort Armor upgrades cost now 1200 (was 1600)
*- Balrog's health increased to 4800 (was 4000), armor flank penalty now -50%, siege damage penalty vs forts now -90% (was -87.5%)
*- Summoned Dragon +75% damage bonus vs heroes no longer affects other summoned units
*- Gandalf's mounted attack angle now 45 degrees clockwise (was 90)
*- Eowyn's Smite now has a +150% bonus against FoD heroes (was +200%)
*- MotW banner upgrade cost/time 300/5s (was 350/15s)
*- Dwarven riches and Industry no longer stack
*- Mighty catapult siege damage now has a -75% penalty vs forts
*- Floodgates' fire reload 16s (was 20s), health 1300 (was 1000) and cost 1200 (was 1500)
*- Legolas hawk strike reload time now 85s (was 90s)
*- Treebeard now takes 75% from flame (was 200%) and 50% from specialist (was 100%)
*- Eagles plow damage penalty vs forts now -77% (was -70%)
*- Bloodthirsty for Orc warriors now has a +250% experience modifier (was +150%) - level 1 horde gets to almost level three with one usage
*- Orc Archer health 180 (was 200)
*- Troll cage lvl3 upgrade time now 45s (from 60s)
*- Attack troll CP cost now 60 (from 75), buildtime 40s (was 45s), magic armor now 45% (from 50%)
*- Fellbeast now takes 115% from cavalry-ranged (was 100%)
*- Mounted Witchking now takes 50% from cavalry-ranged (was 20%)
*- Berzerker Specialist armor now 90% (was 80%), health 950 (was 1000), buildtime now 30s (was 25s)
*- Warg Rider leveling no longer affects its trample damage; Howl effect now +70% damage and -15% armor, now stacks with everything but damage leaderships and can't be cancelled by a debuff
*- Sharku's Tame the Beast moved to lvl9, can now capture any cavalry unit but can only target one horde
*- Wormtongue experience required for lvl10 now 740 (was 690); Venomous words moved to level 2, speed penalty now -35% (was -50%)
*- Warg Sentry now automatically respawns wargs, vision range 400 (was 175), no longer decelerates when crushing (had 1% deceleration); Both wargs now die when the building is destroyed
*- Isen mine launcher fort upgrade weapon now fires three additional mines
*- Bloodthirsty for Uruks now has a +125% experience modifier (was +20%) - level 1 horde gets to level three with one usage
*- Inn wildmen buildtime now 32s (from 25), garrisoned weapon no longer has splash
*- Drake Inferno radius now 100 (was 110)
*- Venom sacks upgrade cost 600 (from 1000) to research, 15s to equip
*- Goblin archer cost 325 from 320, flame damage now has a +25% bonus vs fellbeasts
*- Drogoth plow damage bonus vs battlewagons now +400% (was +900%)
*- Spiderling damage vs Production and economy buildings now has a -15% penalty (was -10% vs economy buildings only)

Bugfixes:
=========

*- Elven forge upgrade level 3 "magic firing bug" fixed
*- Several campaign missions fixed
*- Battlewagon hearth no longer heals buildings
*- Summoned Spiderling not being affected by buffs fixed
*- Darkness ending FX re-enabled
*- Fixed Thranduil's deadeye exploit
*- Fixed Lurtz's carnage exploit
*- Dragon strike no longer gets stuck on high buildings
*- Fellbeast claw attack no longer decimates nearby buildings
*- Spider Riders no longer gain poison damage with the forged blades upgrade

###############################################################

2.2 Changes (from 2.1) - 12/20/07:

*- All Forces of Darkness fire arrows equip cost now 250 (was 300/400)
*- Mounted hero armor takes 20% (was 15%) from cavalry ranged.
*- Hero armor takes 35% (was 25%) from Uruk damage type
*- Neutral Inn health now 2000 (was 3000)
*- New "Resilient Hero" armor. 33% default, 25% slash and cavalry, 17% pierce and magic, 55% specialist, 20% cavalry-ranged and flame, 60% poison and hero, 50% siege and structural
*- Balrog now takes 70% from magic (was 100%), sword siege damage penalty vs forts now -87.5% (was -80%)
*- Archers defensive stance speed penalty reduced to -35% (was -60%)
*- Buckland Map: terrain under towers leveled (height advantage removed), Troll lairs replaced by Warg lairs
*- New 1v1 Tournament Style map added: Ankh Morpork by YidArmy1885; balance and flow re-design by MaDDoX


Men:

*- Gondor Archers experience award now 2/2/3/4/5 (was 3/4/5/6/7), experience requirement 1/40/80/120/160 (was 1/50/100/150/200); for levels 1 thru 5 respectively
*- Soldier Shieldwall formation base armor bonus +20% (was +25%), now makes pierce armor 100/16% (from 125/20%)
*- Eowyn spear reload now 1m30s (was 1m), +200% damage bonus to all ground evil heroes and Drogoth. Includes Lurtz, MoS, Nazgul, Wormtongue, Saruman, Sharku, Gorkil, Drogoth and Shelob
*- Towerguard buildtime 24s (was 20s)
*- Mounted Gandalf armor now resilient-hero (was tough-hero)
*- Theoden buildtime 55s (was 1m10s), revival times adjusted accordingly


Elves:

*- Lorien warrior experience award increased by 1 in all levels, experience requirement 1/75/150/225/300 (1/50/100/150/200)
*- Lorien Archer now takes 67/40% from cavalry-ranged damage (was 100/50%), unupgraded weapon -10% damage penalty vs non-archer infantry removed
*- Giant eagle takes 62% (from 55%) from structural damage, summon duration now 70s (was 40s)
*- Mithlond buildtime 38s (was 40s)
*- Mirkwood takes 250% from crush (was 200%), minimum range removed.
*- Thranduil base weapon damage penalty vs machines now -60% (was -85%), armor now resilient-hero (was hero-mounted)
*- Flood power base damage 215 (was 142), damage penalty vs forts now -87.5 (was -75%)
*- Legolas Train Archers ability now on level 3 (was level 4), knife fighter on level 4 (was 6)
*- Mallorn Tree health now 1040 (was 940)


Dwarves:

*- Guardians experience award increased by 1 in all levels
*- MoD summon duration 2m30s (was 3m)
*- King Dain armor resilient-hero (was hero-mounted)
*- Archery range buildtime 30s (was 35s)
*- Axe Thrower now has a 20% projectile dodge rate, upgraded weapon +25% damage bonus vs heroes, knockback stun duration average 950ms (was 1.9s)
*- Battlewagon now takes 80% (was 50%) from cavalry ranged, 125% (was 100%) from poison damage; hearth upgrade time 20s (was 45s), heal rate 1.5s (was 2s)
*- Gimli axethrower damage bonus vs battlewagons now +300% (was +500%, no longer one-shots BWs)
*- Earthquake now only damage units in its epicenter (25% in the core - 1/3 radius - and 10% in the center - up to 2/3 radius). Damage now 100% in the core, 66% in the center and 33% in the outer area

*- Demolisher now takes 150/75% from specialist (was 125/60%), buildtime 40s (was 30s)
*- Forge Works level 2 production speed bonus +15% (was +10%)


Mordor:
*- Orc horde bonus +33% attack (was +50%)
*- Orc Fighter speed 42 (was 40), takes 75% dmg from uruk type (was 50%)
*- Orc archer speed 55 (was 57)
*- Banner carrier research cost 300 (was 600) and time 20s (was 30s)
*- Barrow Wight (from Morgul Blade) summon duration now 1m40s (was 2m), now invulnerable to knock back
*- Haradrim Palace Level 2 upgrade cost 300 (was 500)
*- Haradrim archers cost 450 (was 500), speed 55 (was 50), barbed arrows no longer damage structures
*- Orc pit health 1650 (was 1500), cost to upgrade to level 2 now 350 (was 500)
*- Mummakil pen health 2600 (was 1500), troll cage health 3500 (was 2500)
*- Mouth of Sauron mounted armor now resilient-hero (was tough), Evil eye damage bonus vs fellbeasts +30% (was +80%), damage bonus vs Mounted Witchking +50% (was +100%), -30% damage penalty vs Legolas
*- Mountain Troll no longer automatically crushes pike units
*- Attack Troll crush damage 50 (was 10)


Isengard:
*- Isengard banner carrier research cost 250 (was 600) and time 15s (was 30s); equip cost now 200 (was 300)
*- Warg Rider crush radius removed
*- Berserker now takes 80% from specialist (was 70%), 200% from crush (was 100%), damage penalty vs cavalry now -50% (was -80%)
*- Crossbows now have a +15% damage bonus against Giant Eagles, flame weapon now deals 70 pierce dmg (was 75), +45 flame (was 35)
*- Furnace health 1080 (was 980)
*- Dragon Strike pre-attack delay 0.8s (was 1.6s)
*- Summon Dragon pre-attack delay 0.766 (was 2s)
*- Uruk Hai Formation now take 105/30% from pierce (from 140/40%), 105/60% from cavalry-ranged (instead of 140/80%), and 85/16% from structural (instead of 100/20%)


Goblins:

*- Goblin Warrior experience award is now randomly picked between 1/1/2/3/4 and 2/2/3/4/5, on levels 1 thru 5 respectively
*- Banner carrier research cost 250 (was 600) and time 15s (was 30s)
*- Spider Rider bow damage 47 (was 52), now take 225 from hero ranged (was 200%)
*- Tunnel armor bonus on levels 2 and 3 now +25% (was 50%)
*- Goblin Halftroll takes 175% from Uruk type damage (was 100%)
*- Drogoth now heals 1% of its health every 2.5s, up to about 75% health, when near a fortress' dragon monument
*- Goblin Archer cost 320 (was 350)
*- Spiderling now has a -10% damage penalty against resource buildings
*- Shelob moving turn radius 10 degrees (was 0), turn time 2.5s (was 4s)
*- Goblin King Mounted Speed 90 (was 81)


Bugfixes:

*- Back button not showing up in mordor's hero selection menu fixed
*- Dwarven BW AT can no longer fire out of mines
*- Boromir leadership disabling allied damage leadership fixed
*- Saruman base weapon knockbacking allied units fixed
*- Boromir's Horn of Gondor fear duration on Forces of Darkness units now properly 10s (was 15s)
*- Mounted Goblin King stuttering while turning fixed
*- Warg Sentry Locomotor sensibly improved

###############################################################

2.1 Changes (from 2.0) - 08/25/07:

*- Interface Improvement: All fortress upgrades and hero recruit/revival buttons are now available in the palantir as well
*- Gandalf Istari light weapon bonus vs heroes no longer affect summoned units like the Balrog
*- Non-hero Hobbits arrow dodge rate removed
*- Hobbit summon power recharge now 6m30s (was 5m)
*- Mordor Barricade power recharge now 5m (was 4m)
*- Freezing Rain no longer debuffs heroes, just disable their leadership
*- Fire Drake now takes 25% from crush (was 100%), and 5% from magic (was 20%), shockwave resistance now 74 (was 1), revival time 45s (was 30s)
*- Ent summon duration reduced to 1m30s (was 2m), now summon two ents (was three)
*- Elven Warrior cost now 400 (was 350), health 220 (was 350)
*- Mirkwood no longer has a minimum attack range while contained (garrisoned)
*- Rain of Fire damage reduced by 35% against fortresses
*- Wildmen base weapon now deal +10% damage to resource buildings, and +20% to defensive towers
*- Balrog ignited whip now only one-shots an unleveled full-health Drogoth
*- Mordor and Isengard battering rams now take 15% from flame (was 30%) and 10% from structural (was 25%)
*- Isengard Explosive Mine now takes 1% from pierce and cavalry-ranged (was 25%), 15% from siege and logical-fire (was 100%) and 1% from structural (was 10%)
*- Isengard Siege Works level 3 upgrade cost 500 (was 1000) and time 40s (was 60s)
*- Isengard Mine Launcher expansion weapon no longer hurts allies

Bugfixes:
*- All heroes now properly damage the warg sentry structure
*- Lurtz carnage no longer damages friendly units
*- Sharku and Shelob attacks no longer damages friendly units
*- Fire Drake now has a proper hero icon, level stars no longer displayed
*- Fixed summoned ents being able to attack before summoning animation completes
*- Haradrim Archers (12), Lurtz (330), Shelob (600) and MotW Fortress (1250) bounty value - cash reward for being killed - fixed
*- Multiple heroes attack animation and damage dealing synchronized


###############################################################

2.0 Changes (from 1.7) - 08/14/07

*- Freezing Rain now cancels High Level leadership on top of the -25% armor -25% damage debuff to all enemy units; doesn't affect hero abilities
*- All artillery weapons (except for Trolls' ranged weapons) now have a 17% longer range
*- All swordsmen crush revenge now slash, Lorien Warriors and Uruk-hai crush revenge damage 40 (from 10), Gondor Soldier and Elven Warrior 60 (from 20)
*- Inn Corsairs cost 250 (was 200), starting level 2 (was 3)
*- Hobbit speed reduced from 62 to 54, health 160 (was 200), -30% attack penalty vs unit production buildings.
*- Elven Warrior commandpoint cost 60 (from 40), buildtime 47s (was 40s)
*- Balrog summon explosion now deals 100% damage on center (60% radius) and 60% damage on perimeter
*- Wildmen torch weapon flame damage now 40 (was 60), 8 vs cavalry

*- Gloin level 10 Shatterhammer area of effect radius 210 (from 250), recharge time now 2m45s (from 2m).
*- Battlewagon Men of Dale weapon now has a -10% damage penalty vs Cave Trolls.
*- Dwarven Guardian now takes 67/37% damage from poison (was 60/30%)

*- Gondor Soldier Banner Carrier upgrade cost now 350 (was 400)
*- Faramir bow pre-attack delay now 350 ms (from 1170 ms), wounding arrow recharge time now 35s (from 40s)
- Gandalf Wizard Blast bonus against infantry +50% (was +150%); Istari light damage 30% weaker against fliers, 50% higher against ground heroes, and no more damage bonus against Faramir, Legolas, King Dain, Mouth of Sauron, WormTongue and Shelob
*- Ivory Tower recharge time now 5m15s (from 6m)
*- Ent melee and ranged weapons damage reduced by 25% against forts, now takes 33% damage from siege (was 100%), population cost now 30 (was 50)
*- Summoned Rangers now have the longshot ability available
*- Marketplace cost 500 (was 1500), Grand Harvest production bonus +15% (was +10%), Iron Ore reduces heavy armor and forged blades upgrade costs by 33% (was 25%).

*- Sunflare recharge time 11m (from 12m)
*- Mithlond Sentry now takes 45% from poison unarmored (was 50%), buildtime 40s (was 42s).
*- Mirkwoods pierce damage reduced by 20% vs all non-hero cavalry units, now have a 60-unit radius minimum attack range
*- Legolas knife fighter now gives +50% armor (was +20%).
*- Arwen damage penalty vs buildings -20% (was -30%).
*- Haldir Golden arrow damage halved vs air units, recharge increased to 2m30s (from 1m30s)
*- Thranduil bow attacks can no longer be dodged
*- Giant Eagle plow attack now 40% weaker vs heroes

*- Saruman wizard blast damage reduced to 650 from 750 (originally 500), health 2400 (was 2000), lightnight bolt bonus vs heroes reduced to 2.5x damage (was 3.5x)
*- Crossbowmen base armor now takes 77% (was 85%) from pierce, 45% (was 50%) from poison, unupgraded weapon now has a +25% damage bonus against fellbeasts
*- Isengard summon dragon +75% damage scalar vs heros
*- Warg sentry cost 400 (was 350), comes with two wargs (only one can be unleashed/rebuilt) and wargs now uses the trample attack much more often
*- Uruk warrior unarmored now takes 105% (was 110%) from poison damage
*- Wormtongue venemous words recharge now 1m50s (was 1m30s)

*- Orc Archer unupgraded weapon damage bonus vs Uruks reduced to 20% (was 40%)
*- Nazgul now has a -25% damage penalty to structures, and takes 90% damage from structural (was 100%)
*- Mountain troll rock damage reduced by 20% vs structures, 13% (was 15%) from slash, 30% (was 50%) from cavalry, and 43% (was 50%) from structural, 50% (was 55%) from pierce
*- Soldier of Rhun now takes 175/45% (was 100/25%) from Uruk type dmg.
*- Fellbeast health 7000 (from 6000), plow damage against structures 500 (from 375)
*- Witchking on Fellbeast plow damage against structures 500 (from 375)
*- Corsairs now takes 85% (was 75%) from crush and cavalry, price decrease bonus from multiple taverns reduced (minimum cost now 300 instead of 240)
*- Barrow Wight now drains 35% health from the damage dealt (was 50%)

*- Fissure tier3 upgrade cost now 1000 (from 1500), buildtime now 40s (from 35s)
*- Shelob now takes 10% from pierce (was 15%), Stinger poison now deals 200 damage along 30s (was 300 damage / 30s). Total damage 6000 from 9000.
*- Goblin Warrior horde experience award reduced by 25%
*- Goblin cave health 1900 (was 1500)
*- Goblin King Stinger poison now deals 80 damage along 25s (was 100 damage / 30s). Total damage 2000 from 3000.
*- Cave Troll now takes 18% (was 25%) from cavalry ranged, 49% (was 52%) from pierce and 90% (was 100%) vs flame/magic
*- Fire Drake can no longer trample, crush revenge damage now 250 specialist (only trample-able by Mumakil still)

Bugfixes:
*- Fissure level2 upgrade buildtime now properly 20s (from 30s)
*- Isengard Furnaces now properly have the population bonuses on levels 2 and 3
*- Crossbows firing-lag bug vs fast moving units fixed
*- Fixed bug with Mirkwood and Lancers horde healing, now properly 3 health per 2s pulse (instead of 10 health)
*- Mordor Fortress repair rate fixed
*- Spider Riders venom sword friendly damage fixed
*- Warg Sentry and Dwarven Lone Tower no longer has to be destroyed for victory
*- Freezing Rain FX fixed
*- Fire Drake default attack not being usable on maximum range fixed
 

Akhorahil

Отошёл в закат)
Большое спасибо! Нашёлся всё же добрый человек!
 

Lethos

Доминатор (шлем)
Вот тебе. Акхорахил, подарочек. Ну что, лучше стало?
Мне вот стало лучше. Я понял, что НИКОГДА не установлю себе ваш "балансный" 2.6.

P.S. Чо за фигня со смайлами? Нормальные смайлы сделать не судьба?
 

Теодред

Капитан
Мне вот стало лучше. Я понял, что НИКОГДА не установлю себе ваш "балансный" 2.6.

P.S. Чо за фигня со смайлами? Нормальные смайлы сделать не судьба?
А что, на 1.06 с его обилием багов и недочетов играть лучше? Про баланс я вообще молчу. Там стороны неравные.
 

Astaedric

Хранитель
  • Орден Митрандира
Реван, а ты не будешь его ставить, потому что твои любимые баги пофиксили, или ламерские фишечки урезали?
 

Lethos

Доминатор (шлем)
А что, на 1.06 с его обилием багов и недочетов играть лучше? Про баланс я вообще молчу. Там стороны неравные.
Назови хотя бы 3 критических бага. Баланс? А разве каждая сторона не должна быть сильна по-своему?
Реван, а ты не будешь его ставить, потому что твои любимые баги пофиксили, или ламерские фишечки урезали?
Опять же, назови мне хотябэ 3 бага. "Ламерские фишечки"? Ай лолд. Я с балансопоклонниками играть по сети вряд ли буду, максимум с Акхо, так что такие эстетические мелочи меня не волнуют. И вообще, в этом твоем "сбалансированном" 2.6 ок. 90% изменений - ослабляющие. Акхо не будет писать: "Не, я не буду в 1.06 играть. Там твои эльфы слишком читанутые, звездные стрелы строения слишком легко мочат, орлы и энты - это вообще панацея от всех бед. Играй в 2.6, но без башенок, это неприлично."

А насчет ламерских фишечек, для тебя, что ни мелочь, то уже читерство. Это сколько ж надо играть, чтобы заметить, что у добрых рас warchant перезаряжается на 3 СЕКУНДЫ быстрее, чем у злых. Это же дисбаланс!
 

Теодред

Капитан
А что по-твоему, баланс это когда у всех сторон у каждого юнита одинаковые характеристики? Баланс - это когда все стороны имеют равные шансы на победу. На 1.06 такого нет.
Баг - когда кони вместо того чтобы давить. останавливаются и бьются .
 

Lethos

Доминатор (шлем)
Из-за одного серьезного бага левый патч устанавливать? Еще пруф, еще.
Равные шансы на победу, а что тебя не устраивает?
 

DEMON

Капитан
Парни , какая вам разница ? Не хотят они на 2,6 переходить это их право , что их силой заставить ?

Пусть играю с багами (которые мне не все известны ) с ними врятли вы будете играть , так что тупо забейте на это . Не тратье зря сил , времени и конечно нерв )
 

redbookuser

Генерал Боль
Ребят.Я же говорил.Смысла уговаривать их нет,хотят - пускай играют на 1.06.
 

GimliN

Tacticas Especiales
  • Лунный камень Эвендима
Назови хотя бы 3 критических бага. Баланс? А разве каждая сторона не должна быть сильна по-своему?
Желаю удачи при попытке сломать или убить хоббитами хоть что то на патче 1.6. Баги с повозкам - возможность одновременно поставить очаг+лучников дейла на 1.6, кроме того, убер-мега-критичный ламерский баг с тоннелями и повозками, когда сажаешь повозку с лучниками дейла в тоннель, повозка продолжает стрелять, даже после уничтожения шахты. Кроме того повозки с лучниками дейла стреляют чуть ли не на пол карты. Возможность захватывать флаги таверн, маяков и прочих зданий через пол карты. не подходя к ним вплотную. Арагорн - терминатор с бесконечной хилкой. Мега-могучий-дофига-полезный король Даин собственной персоной с конной броней, неубиваемый орел из крепости эльфов, время покупки которого около 30 секунд или около того.
 

Lethos

Доминатор (шлем)
Желаю удачи при попытке сломать или убить хоббитами хоть что то на патче 1.6. Баги с повозкам - возможность одновременно поставить очаг+лучников дейла на 1.6, кроме того, убер-мега-критичный ламерский баг с тоннелями и повозками, когда сажаешь повозку с лучниками дейла в тоннель, повозка продолжает стрелять, даже после уничтожения шахты. Кроме того повозки с лучниками дейла стреляют чуть ли не на пол карты. Возможность захватывать флаги таверн, маяков и прочих зданий через пол карты. не подходя к ним вплотную. Арагорн - терминатор с бесконечной хилкой. Мега-могучий-дофига-полезный король Даин собственной персоной с конной броней, неубиваемый орел из крепости эльфов, время покупки которого около 30 секунд или около того.
А хоббиты всегда были убер-бессмертными терминаторами, способными крепу с одного удара грохнуть,многие из читерских багов, которые ты назвал можно и не юзать (например очаг-дейл). Захватывать здания через пол-карты - это как? Ара - терминатор? Его грохнуть очень даже можно. Про броню Даина - это да, реально баг, портящий все жизнь из-за пикинеров. До орла из крепы можно и не дожить. А убивается он легко - теми же самыми лучниками с серебряными стрелами, сидящими в башне.

Вообще, я был бы не против 2.6, если бы он только баги исправлял. Но ТАКОЙ БАЛАНС, достигнутый путем ослабления многих юнов и геров, а также их способностей, я считаю немного... неприемлимым.
 

ЖВС

Лейтенант
Ещё Нико забыл про рохиррим, которые могут убить сами себя
 

Lethos

Доминатор (шлем)
И кто осмелился мне репу понизить?
 

Lethos

Доминатор (шлем)
ЖВС, нехороший ты человек! Я бы тебе щас репу понизил бы, если мог!
 

GimliN

Tacticas Especiales
  • Лунный камень Эвендима
Патч не ослабляет юнитов просто так, но факт что многие герои на 1.6 слишком крепки и неубиваемы, а некоторые ничтожно слабы. И да, хоббиты на 2.6 серьёзная сила, они не бессмертные мега юниты, но они отнюдь не безполезны и сносят здания на ура. Да можно не юзать баги повозками, но откуда ты знаешь что твой противник будет играть честно и не станет использовать баги? Я не единожды сталкивался на офе с игроками которые с удовольствием использовали против меня эти баги. Захватывать здания если я не ошибаюсь можно при помощи сразу же вышедшего из казармы отрядом, главное условие чтобы флаг в момент выхода отряда был виден тебе, нужно просто быстро щёлкнуть на захват флага в момент выхода. Разумеется Арагорна можно убить, я не говорю что он не убиваемый, но убить его очень проблематично. Есть специальные тактики с выходом в быстрого орла, особых сложностей в том чтобы выйти в орла нет, он очень крепкий, конечно его можно убить стрелами с грейдами и крутыми луками засевшими в башне, но извини меня, какой идиот эльф будет отправлять своего орла на твои башенки с лучниками?)))
Ты считаешь что патч чрезмерно ослабляет юнитов, я считаю что он их делает более корректными, потому что не нормально когда один герой выносит кучу отрядов или зданий в одиночку. Я так понимаю ты считаешь все перечисленные баги нормой и ничего страшного что чуть ли не половина юнитов вообще не юзабельна.
Ещё Нико забыл про рохиррим, которые могут убить сами себя
Я не забыл, я просто перечислил некоторые баги которые первые мне пришли в голову, список еще можно продолжать и продолжать, недочётов очень много.

Если роххирим встанут слишком близко друг к другу они могут убить сами же себя сплеш уроном)
 

Lethos

Доминатор (шлем)
Патч не ослабляет юнитов просто так, но факт что многие герои на 1.6 слишком крепки и неубиваемы, а некоторые ничтожно слабы. И да, хоббиты на 2.6 серьёзная сила, они не бессмертные мега юниты, но они отнюдь не безполезны и сносят здания на ура. Да можно не юзать баги повозками, но откуда ты знаешь что твой противник будет играть честно и не станет использовать баги? Я не единожды сталкивался на офе с игроками которые с удовольствием использовали против меня эти баги. Захватывать здания если я не ошибаюсь можно при помощи сразу же вышедшего из казармы отрядом, главное условие чтобы флаг в момент выхода отряда был виден тебе, нужно просто быстро щёлкнуть на захват флага в момент выхода. Разумеется Арагорна можно убить, я не говорю что он не убиваемый, но убить его очень проблематично. Есть специальные тактики с выходом в быстрого орла, особых сложностей в том чтобы выйти в орла нет, он очень крепкий, конечно его можно убить стрелами с грейдами и крутыми луками засевшими в башне, но извини меня, какой идиот эльф будет отправлять своего орла на твои башенки с лучниками?)))
Ты считаешь что патч чрезмерно ослабляет юнитов, я считаю что он их делает более корректными, потому что не нормально когда один герой выносит кучу отрядов или зданий в одиночку. Я так понимаю ты считаешь все перечисленные баги нормой и ничего страшного что чуть ли не половина юнитов вообще не юзабельна.
Я не забыл, я просто перечислил некоторые баги которые первые мне пришли в голову, список еще можно продолжать и продолжать, недочётов очень много
Мне эти корректировки юнов очень и очень не нравятся. Хоббиты, сносящие здания на ура, мда, они бы еще Саурона с одного камушка убивали. Опять же, я не против исправления багов, но замедлить тех же самых пауков! Чем они тогда будут от обычных гоблинов отличаться? Чуть-чуть побыстрее? Дальше, если у врага будет орел, то у него будет слабая оборона, а в это время можно напасть. Если же он будет медлить, то уже будут улучшенные лучники. Герои должны быть сильными, и в прокачанном варианте довольно таки легко валить многочисленную атаку, например Ара.
 

Astaedric

Хранитель
  • Орден Митрандира
Вообщем, ребят, вы хоть на 0.4567456 играйте.
Мне абсолютно насрать, даже извинятся за выражение не хочу.
Раз вы такие твердолобые, ваше право выбирать себе патч.
Мы лишь хотели вам посоветовать что-то лучшее чем 1.06.
Ну раз вы так настроены, то (продолжение думаю всем понятно).
 

DEMON

Капитан
А я после прочтения поста Нико расчитывал что парни поймут что да как , но увы (((
 

Astaedric

Хранитель
  • Орден Митрандира
Акхорахил и Реван это не те парни которые хотя что-то понять,
они до смерти будут говорить чушь, думая что это истина.
 

Astaedric

Хранитель
  • Орден Митрандира
Вот перевод некоторых фиксированных багов 1.06:
*-Людская статуя не считается основным зданием
*-Хоббитские ком.пункты складываются
*-Чернолесский знаменосец больше не давится
*-Атака Дрогота фиксирована
*-Конные герои застревают в Пиратах второго уровня
*-Урон по зданиям Летучей твари фиксирован
*-Радиус действия Огнонного дыхания Дракона увеличена до 110 со 100
*-Скорость передвижения Сторожевого Варга фиксирована
*-
*- Несколько миссий компании фиксированы
*- Боевая повозка при апгрейде горна больше не хиляет здания
*- Теперь Призывные пауки могут получать бафы
*- Темнота теперь заканчивается сама по себе
*- Фиксирован Трандуил
*- Фиксирована бешеность Лурца
*- Призывной Дракон(25пп Изенгард) больше не сносит замок с 1 налета.
*- Летучая Тварь больше не дамажит все здания вокруг.
*- Паучьи всадники больше не получают улучшение "Ядовитые клинки" при улучшении "Стального Оружия"
*- Кнопка назад больше не показана в меню покупки героев за Мордор.
*- Повозки с Лучниками Дейла больше не стреляют из рудников.
*- Лидерство боромира больше не отключает другие лидерства наложеные на отряд
(например на 1.06 если Боромир давал +50, то +50 к защите уже не действовало даже на зеемле)
*- Саруман не дамажит по союзным юнитам.
*- Рог Боромира теперь действует на всех одинаково (на 1.06 он станил силы тьмы на 5 секунд дольше)
*- Баг с имба быстрыми атаками Короля Гоблинов исправлен
*- Сторожевой варг теперь бегает по другому.
*- Все герои теперь наносят нормальный урон по сторожевым варгам
*- Бешенство Лурца не дамажит союзные отряды
*- Шарку и Шелоб больше не дамажат союзные отряды
*- Огненый Дракон (Гоблины), теперь отображается как герой.
*- Призывные энты дольше не могут атаковать до полного появления.
*- Лучники Харада(12), Лурц (330), Шелоб (600) Людской замок (1250)
- денежное вознаграждение за убийство фиксированно
*- Фиксирован слешдамаг героев
*- Пещера Троллей(гоблины) улучшается до 2 уровня за 20 секунд (было 30)
*- Ресурсы Изенгарда теперь увеличивают командные пункты на 2 и 3 уровне
(на 1.06 они постоянно дают одно число хоть на 1 хоть на 3,
в то время как у всех остальных с уровнем увеличивается и кол-во даваемых пунктов)
*- Арбалеты больше не промахиваются по быстро-движущимся юнитам.
*- Исправлен баг с лечением Чернолесья и Конников 3хп в 2 секунды (на 1.06 было 10хп в 2 секунды)
*- Замок мордора лечится так же как и други замки (а не на 75% быстрее других как на 1.06)
*- Паучьи всадники не бьют друг друга ядом при атаке.
*- Логово сторожевых варгов и Гномская башня (10пп) не является основным зданием
*- Ледяной дождь фиксирован
*- Огненый Ящер не атакует на максимальный диапазон
 

Сверху